Projekt i budowa autostrady A-1
Tuszyn (bez węzła) – gr. woj.
łódzkiego/śląskiego od km 335+937,65
do km 399+742,51.
Odcinek B – węzeł Bełchatów (bez
węzła) – węzeł Kamieńsk (z węzłem)
od km 351+800,00 do km 376+000,00
15/01/2021
Wystawiono PŚP
nr 22
13/01/2021
Rada Budowy nr
20
21/12/2020
Wprowadzenie
czasowej organizacji ruchu na
DK1 w km w
357+500 – 358+000
14/12/2020
Wprowadzenie
czasowej organizacji ruchu na
DK1 w km 418+370
14/12/2020
Wystawiono PŚP
nr 21
09-10/12/2020
Wprowadzenie
czasowej organizacji ruchu na
na drodze
powiatowej nr 1913E
Opis Kontraktu
Budowa autostrady jest inwestycją o
znaczeniu krajowym, a także
międzynarodowym. Konieczność jej
budowy wynika z potrzeby stworzenia
tranzytowego układu dróg na
terytorium kraju. Wyprowadzenie
ruchu tranzytowego z obszarów
miejskich jest korzystne z wielu
względów, ponieważ ruch tranzytowy
dezorganizuje i zakłóca życie
mieszkańców. Powoduje bardzo znaczną
uciążliwość dla mieszkańców w
postaci wypadków, hałasu, spalin i
wibracji. Nakładając się na ruch
miejski prowadzi on do poważnego
zatłoczenia ulic. Tranzyt przez
miasto prowadzi do powstawania
wąskich gardeł na sieci dróg
krajowych, zmniejszając
przepustowość tej sieci.
Zastosowanie ekranów akustycznych w
celu zabezpieczenia terenów
mieszkalnych narażonych na
zwiększoną emisję hałasu powinno w
znacznej części wyeliminować
uciążliwości akustyczne spowodowane
poprowadzeniem autostrady.
Dla kierowców przejazd przez
autostradę będzie korzystny ze
względu na skrócenie czasu przejazdu
i podniesienie bezpieczeństwa na
drodze poprzez zmniejszenie liczby
skrzyżowań i zlikwidowanie
bezpośrednich wjazdów na drogę z pól
i posesji. Uspokojenie ruchu w
miejscowościach podniesie komfort
mieszkańców i zwiększy ich
bezpieczeństwo
09/12/2020
Rada Budowy nr
19
16/11/2020
Wystawiono PŚP
nr 19
10/11/2020
Rada Budowy
numer 18
30/10/2020
Zawarcie
umowy o
dofinansowanie Projektu
28-29/10/2020
Przejazd w nocy
pojazdu nienormatywnego
28/10/2020
Wprowadzenie
czasowej organizacji ruchu na
DW 484 w km
43+655-43+850
27/10/2020
Wprowadzenie
czasowej organizacji ruchu na DK1
w km 402+230
15/10/2020
Wystawiono PŚP
nr 19
15/10/2020
Wprowadzenie
czasowej organizacji ruchu na DK1 w km 408+950
05-11/10/2020
W dniach 19.10 –
25.10.2020 Wykonawca planuje rozpocząć układanie nawierzchni
betonowej od km 351+800.
07/10/2020
Rada Budowy
numer 17
06/10/2020
Wprowadzenie
czasowej organizacji ruchu na
DK1 w km 410+950