Ogólne informacje o projekcie / kontrakcie
Przedmiotem inwestycji jest „Projekt i budowa autostrady A-1 Odcinek B - węzeł Bełchatów (bez węzła) – węzeł Kamieńsk (z węzłem) od km 351+800 do km 376+000.
Na podstawie zapisów Projektu Budowlanego będącego załącznikiem do Programu Funkcjonalno – Użytkowego na całym projektowanym odcinku B autostrada przebiegać będzie po śladzie drogi krajowej nr 1. W stanie istniejącym droga krajowa ma przekrój 2x2. Istniejąca nawierzchnia posiada liczne spękania i wykruszenia. W stanie istniejącym autostrada posiada nawierzchnię asfaltową. Istniejące obiekty inżynierskie wymagają wyburzenia bądź przebudowy.
Odcinek B projektowanej autostrady A-1 położony jest na terenie następujących jednostek administracji terenowej:
· Powiat piotrkowski:
- gmina Wola Krzysztoporska
- miasto Piotrków Trybunalski.
- gmina Rozprza
· powiat radomszczański:
- gmina Kamieńsk,
- miasto Kamieńsk,
„Projekt i budowa autostrady A-1 Tuszyn (bez węzła) – gr. woj. łódzkiego/śląskiego od km 335+937,65 do km 399+742,51. Odcinek B.: węzeł Bełchatów (bez węzła) – węzeł Kamieńsk (z węzłem) od km 351+800 do km 376+000 obejmuje:
1. Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
2. Roboty przygotowawcze.
3. Budowę autostrady A-1, jak i przebudowę istniejącej sieci drogowej (według Projektu Wykonawczego będącego załącznikiem do Programu Funkcjonalno - Użytkowego), a w szczególności:
· budowę autostrady o długości ok. 24,200 km;
· budowę węzła autostradowego:
- węzeł autostradowy „Kamieńsk w km 375+244;
· budowę Obwodu Utrzymania Drogowego w rejonie węzła „Kamieńsk”:
· przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych – drogi poprzeczne:
- 1 droga wojewódzka DW 484
- 3 drogi powiatowych,
- 10 dróg gminnych,
- 1 droga lokalna
- budowa dróg dojazdowych służących do obsługi przyległego terenu;
· przejazdy awaryjne w ilości 8 szt.;
· wjazdy awaryjne w ilości 9 szt.;
· ogrodzenie autostrady;
· obiekty inżynierskie w ilości 20 szt. w tym:
- 3 nowe obiekty mostowe,
- 6 nowych wiaduktów w ciągu autostrady,
- 10 nowych wiaduktów nad autostradą
- 1 nowa kładka dla pieszych,
· urządzenia ochrony środowiska:
- ekrany akustyczne;
- zespoły oczyszczające;
· przejścia dla zwierząt:
- 1 przejście dla dużych zwierząt górą;
- 1 przejście dla dużych zwierząt dołem;
- 4 przejścia dla średnich zwierząt dołem zespolone;
- 3 przejścia dla dużych zwierząt dołem zespolone;
- 22 przejścia dla małych zwierząt;
- 20 przejść dla płazów;
· odprowadzenie wód opadowych z jezdni autostrady powinno opierać się na rowach drogowych wzdłuż autostrady, a kanalizacja deszczowa powinna stanowić uzupełnienie głównie na odcinkach biegnących w wysokich nasypach;
· przepusty stalowe pod jezdnią główną oraz pod innymi drogami;
· odcinkowe odwodnienie pasa dzielącego za pomocą odcinków ścieków z wpustami deszczowymi odprowadzającymi wody opadowe do projektowanych rowów lub istniejącego systemu kanalizacji;
· urządzenia bezpieczeństwa ruchu:
- łączność autostradowa na całej trasie z dziewięcioma parami kolumn alarmowych;
- łączność autostradowa z kolumnami alarmowymi;
- oświetlenie autostrady, węzłów;
- oznakowanie pionowe i poziome;
- bariery;
· ogrodzenie autostrady;
· przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej:
- urządzenia melioracyjne i hydrologiczne;
- wodociągi;
- kanalizacja sanitarna;
- stacje transformatorowe;
- linie elektroenergetyczne;
- linie telekomunikacyjne;
- rurociąg paliwowy;
- gazociągi.